Friday 31 October 2014

TIPS UNTUK KULIT SIHAT, CERAH & BERSERI


Assalamualaikum...

Kulit yang sihat tidak hanya memerlukan rawatan dari luar tetapi juga pengambilan nutrisi dari makanan. Ada beberapa nutrisi yang boleh diambil dan diamalkan untuk mendapatkan kulit yang sihat.

                                   1.AIR
Air menjaga akar kuit agar sentiasa lembap, mengurangi garis-garis halus dan kerutan pada kulit. Ia juga membantu sel untuk menyerap nutrisi dengan lebih baik dan mengeluarkan racun. Air juga membantu melancarkan aliran darah dan menjaga kulit agar tetap segar dan berseri.


2. SELENIUM
Selenium merupakan mineral yang membantu melindungi sel-sel kulit dari radika bebas. Selain itu mineral ini juga berfungsi mencegah kanser.



3. COENZYME Q10 (COQ10)
CoQ10 merupakan antioksidan kuat yang dihasilkan di dalam tubuh secara semulajadi. Antioksidan ini melindungi kulit dan sel-sel tubuh daripada kerosakan akibat radikal bebas. Ia juga terlibat dalam penghasilan tenaga dan fungsi sistem kekebalan tubuh.




4. VITAMIN A
Jika inginkan kulit cerah dan halus, tambah pengambilan makanan seperti tomato, limau dan lobak merah. Buah dan sayuran yang kaya dengan vitamin A dapat membantu dalam memelihara kelembapan lapisan kulit bawah.






5. VITAMIN C
Vitamin C membantu melindungi kulit dari sinar matahari. Ia juga membantu memperbaiki kerosakan akibat radikal bebas. Radikal bebas umumnya merosakkan serat kulit seperti kolagen dan elastin.






6. VITAMIN E
Vitamin E merupakan antioksidan lain yang boleh mencegah kerosakan kulit akibat sinar matahari. Vitamin ini juga berperanan sebagai anti-peradangan dan menguatkan sistem kekebalan tubuuh.






7. ASID LEMAK ESSENSIAL
Asid lemak essential seperti omega-3 dan omega-6 membantu menghasilkan lapisan minyak pelindung semulajadi kulit serta mencegah timbulnya jerawat.





Pemakanan seimbang dan sihat penting untuk kecantikan kulit. Tidur yang cukup juga perlu untuk kulit yang cantik. Kedua-duanya perlu diambil kira. Mulakan dari sekarang. Jangan dibiarkan ia rosak disebabkan diri sendiri. Mencegah lebih baik dari mengubati...


============================

Inginkan supplement untuk   SET KULIT CANTIK???

Kalau anda berminat ingin mengetahui info lanjut boleh message no saya. InshaAllah saya akan bantu anda....

============================nak COD??
Dapatkan dari Ejen Shaklee Seri Kembangan/Serdang/Balakong/Jalan Raja Chulan hari ini.

Hubungi segera :     SID Azlin Jaafar (947971)                                                                            Whatsapp/Telegram/We Chat: 012-3769117                                                                                FB : Azlin Jaafar                                                                                                                         Page : Superb Nutrition

====================Dapatkan penjimatan hebat product Shaklee sehingga 30% dengan mendaftar sebagai ahli shaklee! 


******these statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intend to diagnose, treat, cure or prevent any disease****** ~>Hubungi saya dengan SMS/Whatsapp ke no 0123769117 atau ~~>Email ke lindegreat@hotmail.com untuk maklumat lanjut.

0 comments:

Post a Comment