Saturday 11 October 2014

Rawat tekanan dengan B Complex Shaklee


B Complex : Supplement Anti-Stress




Untuk kekal sihat, kita perlukan vitamin sebagai makanan tambahan. Selain multivitamin, vitamin yang kita perlukan ialah B Complex.

Vitamin B Complex Shaklee merupakan gabungan dari beberapa vitamin larut air. Antara komponen yang terdapat dalam B Complex Shaklee ialah:

  1. B 1
  2. B 2
  3. B 3
  4. B 5
  5. B 6
  6. B 12
  7. Asid folik
  8. Biotin

Setiap komponen dalam vitamin B Complex Shaklee memiliki fungsi khusus. Vitamin ini membantu dalam fungsi sistem pertahanan tubuh dan saraf yang sihat.

Kekurangan vitamin B Complex boleh menyebabkan:-

  • Sistem saraf  lemah
  • Mengganggu fungsi otak

Masalah yang timbul akibat daripada kekurangan B Complex


a) Depresi/tekanan

b) Kehilangan memori

c) Keletihan

d) Insomnia

e) Sesak nafas

f) Korang konsentrasi

g) Mudah tersinggung


Antara lain Manfaat Utama Vitamin B Complex Shaklee ?


1) Menukarkan makanan  kepada tenaga - 
B Complex Shaklee membantu proses penghadaman, menukar lemak, karbohidrat dan protin kepada tenaga. Sekaligus mengurangkan masalah keletihan/kelesuan.

2) Melawan Tekanan - 
B Complex Shaklee memastikan kesihatan fungsi saraf. Sekaligus meredakan sakit kepala, tekanan, kemurungan dan insomnia.

3) Membantu Tumbesaran - 
B Complex Shaklee menggalakkan tumbesaran yang sihat dan normal pada bayi dan kanak-kanak. Membantu pembinaan DNA dan sel-sel baru serta mengurangkan risiko kecacatan otak atau tulang belakang.

4) Kesihatan Rambut 
B Complex Shaklee memperbaiki masalah kulit kepala, kelemumur, rambut gugur, beruban dan mengekalkan kesihatan rambut. Ni sangat bagus bagi mereka yang ada masalah kekurangan rambut.

5) Kesihatan Mata 
B Complex Shaklee mengurangkan masalah keletihan mata, katarak, meningkatkan kualiti penglihatan dan memperbaiki memori serta daya fokus anda.

6) Mengurangkan risiko mendapat anemia - 
B Complex Shaklee membantu pembentukan Sel Darah Merah yang sihat dan antibodi, merangsang peredaran darah dalam badan, memperbaiki kesihatan kardiovaskular, anemia, sakit kepala, pening, lemah semangat, keletihan, migrain, muntah-muntah, mabuk darat dan laut.

7) Meredakan Senggugut 
B Complex Shaklee baik untuk masalah senggugut (PMS), meredakan kerisauan, keresahan dan masalah penghadaman terutama bagi mereka yang mengambil ubat hormon dan ubat tahan sakit.

8)  Mengurangkan risiko mendapat Perleche 
B Complex Shaklee boleh mengurangkan risiko penyakit kerekahan mulut (mouth chilitis),  jangkitan lidah (glossitis) dan nafas berbau.

9) Detoksifikasi - Meredakan Alahan.


Kerana itu B Complex dikenali sebagai vitamin anti-stress kerana fungsinya terhadap saraf dan sistem pertahanan tubuh kita.


******these statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intend to diagnose, treat, cure or prevent any disease****** ~>Hubungi saya dengan SMS/Whatsapp ke no 0123769117 atau ~~>Email ke lindegreat@hotmail.com untuk maklumat lanjut.

0 comments:

Post a Comment