Wednesday 24 April 2013

vitamin untuk anak2


Asyik cerita mengenai vitamin utk wanita ie ibu mengandung, menyusu dan berpantang aje....itu je ke Shaklee ada??? iskk...siapa ckp?? Shaklee ada untuk semua golongan...dari yg kecil hingga yg tua.

Hari ini kita bercerita mengenai vitamin untuk permata hati kita pulak yea...

Vitamin C

Antikoksidan yang berfungsi untuk melindungi antioksidan lain. Ianya juga bertindak melambatkan proses kerosakan oleh radikal bebas yang menjadi punca kemusnahan kolagen serta masalah kulit kering, kedut serta garis penuaan.Vitamin C juga bertindak melindung dan membaiki kulit. Selain itu, Vitamin C adalah bahan utama dalam sintesis kolagen.

Meal Shakes - Makanan Segera, Tanpa Curiga

Berikan yang terbaik untuk anak2 anda.....

Dalam kehidupan seharian yang sentiasa aktif dan serba pantas, kanak-kanak tidak mempunyai masa yang cukup untuk menikmati makanan yang seimbang. Oleh itu, Shaklee Meal Shakes menjadi pilihan terbaik bagi mereka kerana ia merupakan makanan segera yang rendah lemak dan rendah-glycemic. Rasanya juga enak serta boleh dibancuh dengan mana-mana hidangan atau snek lain. Ia mengandungi 19 vitamin utama dan mineral tambahan dan jika dihidang seperti yang disarankan ia kaya dengan sumber kalsium dan protein yang amat diperlukan oleh kanak-kanak untuk membesar, kuat dan sihat. Pilihan protein soya terbaik anda.


OMEGA GUARD DAN FAEDAHNYA!!!!

Omega 3 adalah asid lemak yang penting (EFA), dan tidak boleh diperbuat oleh badan kita . Kebanyakan orang tak mendapat cukup omega-3, dan orang yang dalam darahnya ada mengandungi trigliserida yang tinggi perlu lebih banyak omega-3.
Asid lemak Omega-3 boleh didapati dalam minyak ikan dan tumbuhan tertentu. Minyak ikan mengandungi kedua-dua DHA dan EPA, manakala walnut, flaxseed, dan minyak zaitun mengandungi ALA. ALA ni akan diuraikan kepada EPA dan DHA, jadi ia bergantung pada tubuh juga….kalau enzim dalam badan tak berapa bagus, tak banyak lah ALA yang diuraikan. Haa… jangan taktau dalam Omega Guard Shaklee ada semua tu.. DHA, EPA, ALA…

EPA penting untuk kesihatan jantung dan sendi, manakala DHA adalah penting untuk perkembangan dan fungsi otak .
Faedah & kepentingan Omega-3:

* Merendahkan tahap trigliserida dalam darah
* Mengurangkan risiko serangan sakit jantung
* Mengurangkan risiko ritma jantung tidak normal yang berbahaya
* Mengurangkan risiko strok
* Melambatkan pembentukan plak atherosclerotic
* Merendahkan tekanan darah
* Mengurangkan kekakuan dan kelembutan sendi
* Mengurangkan risiko penyakit jantung koronari.

Penyelidikan juga menunjukkan bahawa omega-3 menggalakkan kesihatan kardiovaskular dan membantu mengekalkan tekanan darah yang normal. Omega-3 juga menyokong otak, visi, dan fungsi sendi yang sihat
Mengapa Omega Guard Shaklee?

Siapakah yang sesuai mengambil OMEGA GUARD??????

Ibu hamil
Ibu menyusu
Kanak-kanak (1 tahun ke atas)
Lelaki
Warga Emas
Mereka yang mengalami darah tinggi, kolesterol tinggi, diabetes
Mereka yang mementingkan kehidupan sihat

0 comments:

Post a Comment