Thursday 4 December 2014

KHINZIR OH KHINZIR



Fakta Mengenai KHINZIR yang kita tak tahu

- Dari segi genetik,babi mempunyai persamaan DNA yang hampir serupa dengan manusia.Sebab itulah banyak ujian perubatan dijalankan ke atas babi sebelum digunakan oleh manusia.


- Jantung babi pernah digunakan untuk  menggantikan jantung manusia sementara menunggu penderma yang sesuai.Insulin juga diambil dari pankreas babi,kerana ia lebih hampir dengan struktur kimia manusia.


- Genetik menyerupai manusia boleh sebabkan penularan penyakit antara spesies(cross spesies) .Sekiranya ini berlaku,wabak teruk mungkin berlaku kerana ketiadaan ketahanan badan bagi penyakit baru.


- Wabak virus nipah telah menimbulkan dua pilihan,menghapuskan manusia yang berhampiran babi, atau menghapuskan babi yang berhampiran manusia.Hasilnya, kesemua ternakan babi yang terdapat dalam kawasan tersebut dihapuskan sama seklai bagi menjamin keselamatan manusia sekeliling.


- Menjadi hos bagi cacing pita dan manusia adalah sebagai hos kedua.Daging babi yang tidak dimasak dengan sempurna,mampu menyebarkan telur cacing pita kepada manusia. Selain itu, penjagaan kebersihan yangtidak sempurna semasa penyembelihan babi,membolehkan cacing pita merebak.


- Sistem biokimia babi mengeluarkan hanya dua peratus dari seluruh kandungan asid uriknya,sedangkan 98 peratus lagi sisanya tersimpan dalam tubuh, menyebabkan ia adalh haiwan yang sangat kotor!!!! 











I'm Your SHAKLEE Independant Distributor

 AZLIN BINTI JAAFAR
ID No. 947971
SMS/WhatsApp/Telegram : 012-3769117
Fanpage : www.facebook.com/superbnutrition

 * Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

0 comments:

Post a Comment